luni, 2 noiembrie 2020

De-a v-ați ascunselea


- Hai să ne jucăm un joc, vrei?

- Daaa... îi răspunse Matei tatălui său.

- Ești pregătit? Jocul se numește „Îngheață, luptă sau fugi”.

- Ce joc ne jucăm, tati? Hai odată. Eu chiar vreau să mă joc cu tine, hai, ce jucăm?

- Îngheață, luptă sau fugi.

- Cum se joacă? N-am mai auzit de acest joc.

- Mergi în pădure. E liniște. Când deodată, ți se pare că se mișcă ceva în fața ta. Te-ntâlnești... 

...cu un iepure. 

Stați față în față. Ce faci?

Țup, țup... sare Matei ca un iepuraș prin cameră.

- Nuuu, Matei. Îngheți, lupți sau fugi?

- Ei, tati, cum să mă lupt cu un iepuraș? Aș putea să fug să văd cine ajunge primul. Tu cine crezi? îi răspunde Matei.

- Tu, desigur. 

Și-au sărit amândoi ca un iepuraș prin cameră.

- Acum e rândul meu, tati. Mergi în pădure. E liniște. Miroase a turtă dulce, a lapte cu miere și te-ntâlnești cu... 

...un urs. 

- Stai față în față cu un urs mare. Ce faci, tati? Hai spune ceva. Ce faci? Hei, tati, de ce nu vorbești? și îl gâdilă cu degețele lui mici.

- Păi nu puteam să-ți răspund. N-ai văzut că eram înghețat?

- Tati, de ce nu te-ai luptat cu ursul, doar ești cel mai puternic tătic?

- Hai să mai jucăm odată. E rândul meu acum. Vrei?

- Tati, dar ursul unde a plecat, s-a dus la culcare?

- Nu e niciun urs acum. Mergi în pădure. Miroase a miere... o muzică suavă se aude, Matei ciulește urechile ca un iepuraș, te-ntâlnești cu... un roi de albine. Ce faci?

- Auuuuuuuu... sunt deja departe tati. Strigă Matei din camera alăturată.

Se rostogolesc amândoi pe covor. 

- Mai jucam o dată, tati?

- Sigur. Te pregătești să ieși din pădure, ești atent pe unde calci și era să dai peste un... arici rănit. Ce faci?

- Dar cine ar putea să rănească un arici, tati? Ce putem face? Cred că mă apropii de el dar... dacă o să muște sau o să mă înțepe ariciul? Tu ce ai face tati?

- Ce am făcut? Am respirat adânc, 1, 2, 3... am ridicat ariciul cu grijă și l-am dus la un veterinar.

- Apoi ce s-a întâmplat cu ariciul?

- Medicul veterinar i-a bandajat piciorușul rănit. 

- Adică avem un arici? Tatiiii, e adevărat?

- Da, e adevărat. L-am găsit la marginea drumului când veneam spre casă. Uite-l! Îi spuse tatăl său și aduse o cutie mare.

- Îl putem păstra? Te roooogggg.

- Locul lui e în pădure, așa că vom merge să îl ducem înapoi, unde l-am găsit.

- Pa, pa, micuțule. Sper să-ți găsești o căsuță potrivită, îi spune Matei ariciului în timp ce acesta se strecoară printre frunzele căzute.

- Dacă tot suntem în pădure, hai să ne jucăm un joc, vrei? îl întrebă tatăl său pe Matei.

- Daaa... îi răspunse Matei, ne jucăm de-a v-ați ascunselea? Cine nu e gata îl iau cu lopata?

Sunt în pădure, miroase a ceva dulce, hmm a turtă duuuulce și ce muzică frumoasă, de unde se aude? Iau mâinile de la ochi, mă uit în stânga, mă uit în dreapta... Mami, tati, unde sunteți? Ce să fac? Să îngheț, să lupt sau să fug? Nuuuu... 

- Tati, te-am găsit. Ești după copacul acela. Hai mai bine să ne jucăm Leapșa, tu ești...

Îngheață, luptă sau fugi nu sunt singurele reacții când te întâlnești cu o situație nouă. Uneori, emoțiile ne copleșesc și nu știm cum să reacționam, însă oricând putem juca leapșa și să găsim cea mai bună soluție.

Cu drag,
Povesti cu suflet

P.S.: Dacă ți-a plăcut povestea, o poți descărca de aici și să o citești în fiecare seară, înainte de culcare.
Dacă alegi să o printezi, alege setarea booklet, față-verso și o vei putea citi pe un format A5 - va arăta ca o cărticică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Noutăți

21 de secrete ale antreprenorilor de succes - Brian Tracy

Succesul nu are legătură cu norocul, spune Brian Tracy în cartea  21 de secrete ale antreprenorilor de succes. Are legătură cu ce faci tu cu...