vineri, 19 octombrie 2018

Ela vrea să devină scriitoare

Salut, sunt Ela.
Am 7 ani și toată lumea îmi pune aceeași întrebare.
Ce vrei să te faci când te faci mare?

…acasă, la școală, pe stradă, la piață, în vizite pe la mătușe sau chiar la bunici, când culeg corcodușe.

Nu prea știu ce să răspund.
Eu sunt doar Ela, deși mama mă strigă Mihaela.


Într-o zi însă, când am învățat cât de cât să aștern pe hârtie toate lucrurile care îmi plac mie, m-am gândit să ți le spun și ție.


Și când o sa mă mai întrebe careva
dragă Ela,
ce vrei să te faci când te faci mare?
am să-i răspund că scrie aici pe hârtie și că ți-am spus deja și ție.

Sunt Ela, o fetiță visătoare ce vrea să devină scriitoare. Și pentru prima mea poveste, m-am apucat deja de cercetare:

Privesc culorile frunzelor de toamnă, le admir pe fiecare să știu ce înseamnă.

Adun bucăți de nori în formă de batiste și le țin în buzunar, pentru zile mai triste.
 
Adun pași de furnică să-i folosesc când mă satur de atâta crescut și vreau să fiu din nou mică.

Adun stropi de ploaie în parul răsfirat și la gât colier de perle înșirat.

Adun capace de ghindă și mi le fac cercei când mă uit în oglindă.

Adun apoi toate privirile din oglindă ca timpul ce trece să nu mă surprindă.

Adun flori de mușețel pentru suflețel și-mi cânt un vesel cântecel.

Adun primăvara ghiocei și îi pun la ureche tot în loc de cercei.

Îmi strâng visele în cuiburi de rândunele, atunci când pleacă în țări călătoare, să poarte și visele mele cu ele.

Uneori, coc la soare pâinici de lut pentru zilele în care mama mă ceartă și nu știu să-o ascult.

Mănânc plăcinta de dovleac să-mi fie de folos când nu știu ce să mai fac.

Ascult cu drag acorduri de mandolină și când privesc la soare, strâng în suflet raze de lumină.

Mai pun la suflet și îmbrățișări de Totonel, mereu se bucură că mă vede micuțul meu cățel.


Nu știu dacă o sa placă tuturor răspunsul meu, eu însă, toate lucrurile astfel adunate le voi împărți cu tine și sper că vom avea zile mai bogate.

Și dacă acasă, la școală, pe stradă, la piață, în vizite pe la mătușe sau chiar la bunici, când culeg corcodușe, mă întreabă careva

dragă Ela,
ce vrei să te faci când te faci mare?
Acum știu ce să-i răspund.

Sunt Ela, cu vise și speranțe în stele căzătoare și sunt deja o scriitoare.

Sper să citești și tu cu bucurie cartea mea:
cu frunze de toamnă,
cu bucăți de nori în formă de batiste,
cu pași de furnică și stropi de ploaie,
capace de ghindă,
priviri în oglindă,
parfum de mușețel și de ghiocei,
cu zbor de rândunele,
pâinici coapte la soare
și plăcintă de dovleac,
acorduri de mandolină
și raze de lumină.


Cu drag, 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Noutăți

21 de secrete ale antreprenorilor de succes - Brian Tracy

Succesul nu are legătură cu norocul, spune Brian Tracy în cartea  21 de secrete ale antreprenorilor de succes. Are legătură cu ce faci tu cu...