luni, 21 februarie 2022

The Effective Executive - Peter F. Drucker

 

1. Un lider știe unde se duce timpul său;

2. Se concentrează pe contribuiția pe care o poate aduce dar și pe așteptările pe care organizația le are de la el;

3. Un lider eficient contruiește bazându-se atât pe abilitățile lui, cât pe ale altora și nu începe un lucru pe care nu îl poate duce la bun sfârșit;

4. Se concentrează pe câteva zone majore unde știe că va avea performanțe și rezultate ridicate;

5. Ia decizii eficente;

Acestea sunt pe scurt trăsăturile unui lider eficent. Ce mi-a plăcut cel mai mult la teoria lui Peter este faptul că un Effective Executive trebuie să fie orientat spre oportunități. Iar aceste oportunități pot fi generate fie dintr-un eșec sau dintr-un succes în companie sau la competiție, pot fi generate dintr-un gol între ce e sau ce ar putea fi pe piața, pot fi generate fiind orientați spre inovare, schimbări în structura industriei, în percepție, în tehnologie și în dobândirea de cunoștințe noi.

                    Un Effective Executive are acea ”ability to get the right things done”.

După lectura acestei cărți am rămas cu importanța gestionării timpului și mi-am propus:

1. să identific și să elimin lucrurle pe care le fac, dar nu au niciun rezultat;

2. să identific acele activități care îmi ocupă timpul dar pot fi făcute la fel de bine de către altcineva, sau chiar mai bine;

3. să identific situațiile când eu irosesc timpul altora

și să iau măsuri. :)

Iar pentru iubitorii de vizualuri, las mai jos acest rezumat realizat de QAspire.com


Cu drag,
Poveșticusuflet


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Noutăți

21 de secrete ale antreprenorilor de succes - Brian Tracy

Succesul nu are legătură cu norocul, spune Brian Tracy în cartea  21 de secrete ale antreprenorilor de succes. Are legătură cu ce faci tu cu...