vineri, 28 iulie 2017

Magia Ordinii - Marie Kondo


Imi aduc și acum aminte cum mă trimitea mama în camera mea să îmi fac curat și nu știam exact ce vrea de la mine. Nu știu câți dintre noi am fost învățați de către părinți cum se face ordine, eu sigur nu, astfel, mi-a fost de mare folos sa citesc Magia Ordinii și să descopăr motoda KonMari de organizare a casei.
Tu care crezi ca este cea mai buna metoda de a face ordine: o data si bine sau cate putin in fiecare zi?
Marie Kondo sustine că daca alegi sa faci ordine cate putin în fiecare zi, o s-o faci veșnic! Sfatul ei este să urmărim trei lucruri atunci când ne apucăm să facem ordine: simplifică, organizează și depozitează. 
După ce am citit această carte mi-am schimbat complet atenția de la lucrurile pe care doream să le arunc spre lucrurile pe care vreau să le păstrez.
Un singur criteriu contează atunci când faci ordine: îți aduce bucurie? Eu am făcut acest experiment și te incurajez și pe tine sa iei fiecare obiect în mâini și să simți reacția corpului tău. Dacă știi deja cum vrei să arate casa ta, felicitări! Tot ce trebuie să faci este să îți sortezi lucrurile în funcție de categorie, nu de loc și să începi în această ordine:
Haine
Cărți
Documente
Diverse
Obiecte cu valoare sentimentală


La final vei obține mai mult decât o casă ordonată, vei avea capacitatea sa recunoști mai repede care sunt lucrurile care te fac fericit și vei obține mai mult timp să descoperi ce-ți place sa faci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Noutăți

21 de secrete ale antreprenorilor de succes - Brian Tracy

Succesul nu are legătură cu norocul, spune Brian Tracy în cartea  21 de secrete ale antreprenorilor de succes. Are legătură cu ce faci tu cu...