luni, 22 aprilie 2019

Cel mai frumos cadou de ziua copilului


Azi e 1 iunie - Ziua tuturor copiilor. Așa mi-a spus mama și mi-a dat un cadou. 
Am desfăcut cadoul în grabă, am rupt hârtia albastră și am găsit o cutie. În cutie era un ceas de perete.

La ce îmi trebuie mie un ceas de perete? M-am întrebat. Nu știu să citesc ceasul. Mie îmi plac excavatoarele. Aș primi cu drag o mașinuță cu telecomandă nouă. Aș putea să mă joc chiar și cu un elicopter.

Dar Un ceas? Ce să fac cu el? Sunt supărat.

Am refuzat să mănânc și să mă joc. M-am dus în camera mea. Jucăriile mă așteptau pe covor. Excavatorul primit de Crăciun și trenulețul primit de ziua mea sunt și ele în grămada de jucării. Nu vreau să mă joc cu ele acum. Sunt supărat. Însă când mama a venit la mine, am îmbrățișat-o. N-am putut să stau mult timp supărat.

- Hai la masă, ti-am pregătit micul dejun preferat, mi-a spus mama.
- Paste? Am întrebat-o.
- Nu, pâine prăjită cu unt și cu miere.
-Gustos! Miam! Și ce frumos ai aranjat masa, mami! E sărbătoare?
-Da, pui mic! E sărbătoarea copiilor. Așa mi-a răspuns mama.
-Am decis că îmi plac sărbătorile.

După micul dejun, mama nu s-a dus la serviciu, cum făcea în fiecare dimineață.
- Te joci cu mine? Hai, joacă-te cu mine, mami!
- Sigur! Cu ce vrei să ne jucăm?
-Cu mașinuțele. Tu te joci cu mașina galbenă iar eu cu cea albastră. Vrum, vrum, urmărește-mă. Nu mă poți prinde!
- Te-am ajuns, îmi spune mama după ce transformă mașinuța într-un avion. Mașinile nu zboară mami, i-am spus eu.
- Cum să nu zboare, îmi răspunde mama în timp ce făcea mișcări caraghioase cu mașinuța prin aer.

Apoi, am ascultat muzică și am dansat. Ca o maimuța. Așa mi s-a părut. Ne-am tot rotit și am făcut mișcări cu nume caraghioase.
Cha Cha
Salsa

Hulacaciaca

Aceasta mișcare din urmă, am inventat-o eu.


Nu știu când am văzut-o pe mama dansând ultima dată. Acum am dansat până n-am mai putut și ne-am trântit pe covor.


Pe covor...ne-am îmbrățișat și ne-am îmbrățișat și ne-am tot îmbrățișat.

Și ne-am jucat de-a clătita umplută cu iubire. Și cu pupici și cu gâdilici.

Apoi, am ajutat-o pe mama să pregătească masa. Nu chiar am ajutat-o. Am așezat furculițele, am pus chiar și șervețele în formă de... maimuță.

După masă, am mers în parc. Mama s-a dat și ea în leagăn. Am jucat leapșa și am adunat pietricele pentru colecția mea.


Seara a venit repede, mama a stat cu mine. Am citit și am colorat. Nu prea are mami talent la desen. Nu i-am spus, shhhh!!!! Nu-i spune nici tu, însă am râs atunci când a desenat un copac cu picioare și cu mâini.


- Pui mic. Ti-a plăcut cadoul pe care l-ai primit azi dimineață? Mă întreabă mama dintr-odată.
- Nu știu, mami. Eu nu știu să citesc ceasul.
- Adu-l puțin, te rog.

Îi dau ceasul mamei. Dintr-o dată începe să-l coloreze. Ce face oare?
- Uite, îmi spune, dimineața, de la 8 la 8,30, am mâncat pâine cu unt și cu miere.
 Și colorează o fășie roșie pe ceas.

Aici, ne-am jucat cu mașinuțele. Și colorează altă linie, mai groasă, cu portocaliu.
De la 11 la 12, am dansat și la sfârșit am pregătit masa.
- Ce bune au fost pastele! I-am spus în timp ce mama colora altă linie cu galben.

În parc am stat aproape o oră. Uite, îmi spune, și colorează pe ceas cu verde.

Cu albastru a colorat o linie nouă. Aici am desenat un copac cu picioare și cu mâini. Știu ca n-am talent prea mare la desen.

Acum este ora de culcare, îmi spunea ea și face o dungă Indigo. Nu știam cum arată indigo și ce nume haios are această culoare.

După ce a desenat și ultima linie cu violet,  mi-a spus că în acest timp ar trebui să dorm. Mi-am dat seama ce a făcut mama și mi-a părut rău ca m-am gândit că nu are talent la desen.
- E cel mai frumos curcubeu, mami! Și am îmbrățișat-o.

A doua zi am merg la grădiniță.  Toți copii povesteau ce-au primit în dar de ziua copilului. Îi ascultam în timp ce mă jucam cu mașinuța mea preferată.
Luis a primit o mașinuță, Eric a primit un lego, Vlăduț a primit un trenuleț iar fetele au primit păpuși sau jocuri de construcție.

Când a venit rândul meu, le-am povestit că eu am primit cel mai frumos cadou de ziua copilului....

timp cu mami.

Doamna educatoare ne-a ajutat să facem câte o felicitare pentru mama de mulțumire.
Eu i-am desenat un ceas, în culorile curcubeului.


Cu drag,
#povesticusuflet

Credit foto: pinterest

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Noutăți

21 de secrete ale antreprenorilor de succes - Brian Tracy

Succesul nu are legătură cu norocul, spune Brian Tracy în cartea  21 de secrete ale antreprenorilor de succes. Are legătură cu ce faci tu cu...