duminică, 7 aprilie 2019

Cum sa-ti reinventezi viata - Jeffrey E. Young, Janet S. Klosko


Pentru a ne dezvolta armonios trebuie să ne îndeplinim mai întâi nevoile de bază: siguranță, stabilirea unor legături sănătoase cu ceilalți, autonomie, stimă de sine, exprimare de sine dar și să avem limite realiste. Când una sau mai multe dintre aceste nevoi nu sunt îndeplinite, dezvoltăm mecanisme de apărare - capcane pentu supraviețuire.

Așa ajungem să recreăm acele situații din copilărie care ne-au făcut cel mai rău, mult timp după ce am devenit aduți și nu reușim să scăpăm de ele prea ușor.

Până să citesc acestă carte nu-mi dădeam seama de capcana standardelor nerealiste care îmi afecta modul cum îmi gestionam timpul. Nu știu când mi-am oferit liberatea de a mă distra, de a mă relaxa în ultimul timp. Îmi petreceam mai tot timpul muncind și fiind tot timpul în concurență cu mine, făcând acele lucruri care ”trebuie” făcute.

Cum sa-ti reinventezi viata are o mulțime de exemple și un ghid complet despre cum se pot schimba aceste capcane mentale. Pe mine m-a ajutat să-mi dau seama de importanța satisfacerii nevoilor mai profunde prima dată. M-a ajutat să cuantific timpul pe care îl dedic menținerii standardelor și cum să-mi schimb programul pentru a crea o viziune personală a vieții mele...și să am mai mult timp pentru activitățile care îmi aduc bucurie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Noutăți

21 de secrete ale antreprenorilor de succes - Brian Tracy

Succesul nu are legătură cu norocul, spune Brian Tracy în cartea  21 de secrete ale antreprenorilor de succes. Are legătură cu ce faci tu cu...