miercuri, 10 aprilie 2019

Quiet - Susan Cain

Puterea introvertitilor intr-o lume asurzitoare

Linisteee! am auzit de multe ori această poruncă în copilărie. Nu am realizat până să citesc cartea scrisă de Susan Cain ce putere are tăcerea și cum trebuie folosită.

Acum, ca părinte am provocări similare cu cele ale părinților mei și am încercat să înțeleg mai bine nevoile copiilor mei introvertiți.

Cum reacționează un copil introvertit:
Este timid și îi este teamă de dezaprobare sau de umilire socială.
Preferă medii care nu îl stimulează în mod excesiv.
Poate fi un lider bun, având capacitatea de a asculta.
Este vigilent și sesizează nuanțele.
Este reactiv și se simte vinovat atunci când greșește.
Este empatic, implicat și cooperant.

Ce trebuie să facă un părinte al cărui copil este introvertit?
Să îi respecte individualitatea.
Să reacționeze blând și ferm în privința solicitărilor, fără a deveni aspru sau ostil.
Să îi cultive curiozitatea.

Quiet este o carte minunată care m-a ajutat să mă cunosc mai bine, să-mi înțeleg reacțiile și poate cel mai important, să nu repet greșelile părinților mei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Noutăți

21 de secrete ale antreprenorilor de succes - Brian Tracy

Succesul nu are legătură cu norocul, spune Brian Tracy în cartea  21 de secrete ale antreprenorilor de succes. Are legătură cu ce faci tu cu...