luni, 7 octombrie 2019

Cum știi că te iubesc - O iubire mare pentru un arici mic


Toamna era pe sfârșite iar familia Aricel se pregătea de hibernare. 
Gâdililă era ariciul cel mai mic din familie. În timp ce frățiorii săi îi puneau multe întrebări despre iarnă tatălui arici, Gâdililă nu întreba nimic. Tot ce își dorea era să privească cerul albastru cât mai mult timp.

Tatăl Aricel a pregătit de ceva vreme stratul gros de frunze în care vor dormi peste iarnă. Privindu-l pe Gâdililă cum privea cerul, se întrebă dacă fiul său cel mic era pregătit pentru iarna ce va veni.

Și într-o zi, când pe cer începeau să se adune nori cenușii, tatăl arici își întreabă ariciul cel mic:
  
- Gâdililă, cum știi tu că te iubesc?
- Nu mai sunt un arici mic, tata. Știu că vine iarna, îi răspunse Gâdililă tatălui său, însă, ghicindu-i gândurile și pentru ca i-a plăcut întrebarea, s-a gândit să îi arate cum se simte iubit, în felul său.


Cu un gâdilat.

Apoi cu o îmbrățișare. Chiar dacă ai țepii așa lungi și strălucitori, mă simt în siguranță lângă tine, tată.


Ridicând năsucul mic și privindu-l în ochi, adăugă:


Îmi place că atunci când mergem împreună și căutam fructe de pădure, tu mă lași să le aleg eu pe cele mai frumoase. Și făcând o rostogolire, Gâdililă îi spuse tatălui său:
  


Simt că mă iubești când ne jucam în frunze și ne rostogolim până jos în vale.

  
Cu un chițăit mic.
   

Simt că mă iubești atunci când mă întrebi de ce sunt trist. Odată, am fost atât de speriat și țepii mei mici s-au ridicat pe spinare. Tu ai fost însă lângă mine când mi-a fost teamă în pădure.


Apoi, cu un mic zâmbet începu să-i povestească altă întâmplare.
  

Odată, am vrut să mâncăm pepene dintr-o grădină însă, pepenele era mai mare decât mine și a luat-o la fugă. Tu ai alergat așa de repede și m-ai ajutat să îl prindem.
  

Când tatăl arici dorea să-l mai întrebe ceva,  Gâdililă începu să caște...



...însă nu se opri din vorbit. Simt că mă iubești, când îmi spui povești, seara la culcare. Știi că nu îmi plac zgomotele și sunt agitat atunci când plouă cu tunete.


Când dormi lângă mine mă liniștesc și mă simt în siguranță.


Tatăl Arici nu se aștepta la așa un răspuns. Nu știa cât de mult contează aceste lucruri mici pentru un arici mic cu o inimă mare.


Ariciul mic a obosit și el de atâta vorbă. A închis ochii lui mici și a adormit făcându-se un ghem mic, lângă tatăl său. 

Se va trezi la primăvară să privească din nou cerul albastru.

 ...

Familia Aricel se pregătește de hibernare. Tatăl arici vrea să se asigure că toți puii sunt pregătiți, în special Gâdililă, care este ariciul cel mai mic. La întrebarea cum se simte iubit, Gâdililă îi arată așa cum știe doar el modul prin care recunoaște iubirea primită de la tatăl său.

Cu drag,




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Noutăți

21 de secrete ale antreprenorilor de succes - Brian Tracy

Succesul nu are legătură cu norocul, spune Brian Tracy în cartea  21 de secrete ale antreprenorilor de succes. Are legătură cu ce faci tu cu...